Gartner a identificat principalele trei priorități ale directorilor pentru Data & Analytics preocupați de eficiență
Share
Share the post "Gartner a identificat principalele trei priorități ale directorilor pentru Data & Analytics preocupați de eficiență"
Potrivit unei analize efectuată de specialiștii Gartner, cei mai eficienți lideri din domeniul Data & Analytics (D&A) se concentrează pe crearea de valoare pentru afaceri, pe cultivarea talentelor din domeniu și pe schimbarea culturii.
„Rolul directorului pentru Data & Analytics (Chief Data & Analytics Officer – CDAO) crește în influență pe măsură ce devine necesar pentru organizații să transforme datele în valoare de afaceri”, a declarat Carlie Idoine, VP Analyst la Gartner. „CDAO trebuie să ofere rezultate tangibile de afaceri în organizațiile lor și pentru toți cei interesați, dar se străduie să demonstreze valoarea. Liderii trebuie să demonstreze modul în care D&A poate îmbunătăți procesele de afaceri, poate duce la decizii mai bune și poate sprijini transformarea digitală”, a adăugat Idoine.
Pentru a atinge aceste rezultate, CDAO trebuie să prezinte acele trăsături și comportamentele potrivite pentru a fi eficienți în rolul pe care îl dețin.
Gartner a identificat patru domenii cheie care influențează nivelul de eficiență al unui CDAO:
- Leadership: Crearea și susținerea unei funcțiuni D&A puternice prin prezentarea unor comportamente critice de leadership, cum ar fi construirea de relații, influențare, comunicare și construirea unei echipe implicate.
- Abilități și cultură: Transformă luarea deciziilor bazate pe date într-un obicei la nivelul întregii organizații – lucru pe care utilizatorii din mediul de afaceri îl fac automat ca parte a fluxului lor de lucru – prin îmbunătățirea data literacy (capacitatea de a obține informații semnificative din date) și simplificând-o pentru utilizatorii din mediul de afaceri în scopul de a integra datele și analizele în fluxurile lor de lucru.
- Excelență operațională: Îmbunătățirea eficienței și calității proceselor de afaceri prin platforme și instrumente în scopul de a permite executarea mai consecventă și de calitate superioară a sarcinilor de lucru.
- Rezultate de afaceri: Generarea de valoare pentru afaceri și sprijinirea transformării prin pătrunderea D&A în întreaga organizație.
„O tendință clară în rândul CDAO cu cele mai bune performanțe este conectarea cu prioritate datelor și a analiticelor la rezultate de afaceri și măsurarea lor, urmărind în același timp crearea de parteneriate în întreaga organizație și construirea unei echipe implicate”, a spus Idoine. „Acei CDAO care se concentrează pe obiective specifice de afaceri dovedesc părților interesate la nivel local și organizațiilor la nivel global valoarea pe care o adaugă și sporesc eficiența generală a companiei”, a completat Idoine.