Raport Ericsson: Conectivitatea mobilă celulară, o soluție esențială ce răspunde cererii crescânde de energie electrică
Share
Share the post "Raport Ericsson: Conectivitatea mobilă celulară, o soluție esențială ce răspunde cererii crescânde de energie electrică"
În contextul în care atât consumul de energie, cât și costul acesteia au crescut, raportul analizează posibilitatea ca în viitorul apropiat sectorul de utilități să valorifice beneficiile conectivității mobile celulare, pentru a putea răspunde cerințelor tot mai complexe ale unei rețele electrice în evoluție rapidă, precum și exigențele consumatorilor.
În acest fel, furnizorii de utilități vor putea să-și extindă capacitatea, să optimizeze utilizarea infrastructurii, sporind fiabilitatea și eficiența operațională prin intermediul unei rețele sigure și fiabile.
Ericsson a lansat, în parteneriat cu firma de consultanță de afaceri Arthur D. Little, raportul Connected Energy Utilities, care subliniază importanța tehnologiei celulare în digitalizarea sectorului energetic.
Pe lângă cererea crescândă și mixul de surse de energie în continuă schimbare, sectorul utilităților se confruntă și cu provocări tot mai mari în ceea ce privește controlul costurilor și securitatea cibernetică. Se estimează că în următoarele două decenii cererea de energie electrică se va majora cu o rată de creștere anuală cumulată de 2% și, potrivit raportului, furnizorii de utilități trebuie să facă investiții în noi tehnologii pentru a satisface aceste cerințe și pentru a deservi consumatorii în mod optim. Tehnologia dezvoltată de Ericsson oferă servicii de management pentru rețelele private, infrastructurile publice esențiale și implementările de soluții IoT.
Raportul evidențiază și schimbările vizibile în lanțul valoric energetic. Pe măsură ce sursele de energie regenerabilă devin tot mai viabile și mai ușor de accesat, consumatorii devin „prosumatori”, producând energia de care au nevoie și introducând surplusul înapoi în rețea cu ajutorul unor soluții precum sistemele de panouri fotovoltaice rezidențiale. În acest fel, lanțul valoric se modifică, transformând fluxul tradițional unidirecțional de electricitate, în unul circular. În următorul deceniu și chiar și dincolo de el, tehnologiile 4G LTE, în special, se vor dovedi esențiale în gestionarea fluxului de energie bidirecțional de la prosumatori și a fluctuațiilor crescute din producția de energie care rezultă din surse regenerabile. Totodată, tehnologia 5G și conectivitatea asigurată de aceasta ar urma să aducă, la rândul lor, beneficii.
Koustuv Ghoshal, Vicepreședinte & Head of Utilities la Ericsson, precizează: „Conectivitatea mobilă celulară accelerează transformarea digitală a sectorului de utilități. Infrastructura electrică are o durată operațională de până la cinci decenii. Așadar, soluțiile de conectivitate sunt extrem de importante și reprezintă o investiție prețioasă pentru acest domeniu, care va oferi valoare comercială extinsă timp de ani de zile. Pe măsură ce metodele de generare a energiei se extind și încep să includă surse regenerabile, iar cerințele privind rețelele de transport/distribuție devin și ele tot mai complexe, este esențial ca sectorul de utilități să evolueze odată cu acestea prin integrarea continuă a tehnologiilor celulare avansate”.
Multiplele beneficii aduse de această tehnologie au fost deja demonstrate – printre acestea numărându-se sprijinirea sistemelor interne de comunicații, siguranța angajaților, automatizarea, experiența de utilizare și inovația bazată pe informațiile provenite din datele gestionate – iar digitalizarea a devenit esențială pentru operațiuni eficiente de business. Aflată în plin proces de dezvoltare, tehnologia celulară prezintă deja scenarii de utilizare privind schimbul de date în timp real, detectarea automată a defecțiunilor rețelei, automatizarea distribuției, încărcarea vehiculelor electrice conectate și optimizarea și gestionarea consumului de energie al clădirilor.
În plus, raportul Ericsson evidențiază și viitoare scenarii de utilizare – dezvoltate în parteneriat cu organizații din întreaga lume, precum: Thales, Chungwa Telecom, Southern Linc și Blue Corner – care presupun controale desfășurate de la distanță, cu ajutorul dronelor, digitalizarea muncii, modernizarea comunicațiilor tradiționale și mentenanța predictivă.