LOADING

Type to search

STIRI

Digitalizarea este un proces esențial pentru evoluția sistemului educațional din România iar colaborarea între mediul public și cel privat este soluția optimă

Share

 În contextul intrării în vigoare a noii legi a învățământului preuniversitar care conține un capitol dedicat transformării digitale a învățământului preuniversitar, Ministerul Educației din România și ANIS, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, au organizat un eveniment care a reunit peste 80 de reprezentanți ai mediului public, dar și ai industriei tehnologice specializate.

Digitalizarea este un proces esențial pentru evoluția educației în România, care va avea impact asupra multor categorii de cetățeni și în care colaborarea dintre mediul public și cel privat este soluția optimă astfel încât:

  • Elevii să beneficieze de un sistem de învățământ modern
  • Profesorii să poată folosi metode de predare inovatoare, dar și soluții moderne de management școlar
  • Părinții să poată urmări cât mai rapid și eficient parcursul școlar al copiilor
  • Ministerul Educației să poată dezvolta politici publice bazate pe date concrete și pe rezultatele reale ale elevilor
  • Industria IT să aibă acces, la finalul ciclului de pregătire, la tineri mai pregătiți pentru noile provocări și cerințe ale pieței muncii, ba mai mult, să contribuie direct, acolo unde acest lucru este posibil.

 „În ciuda unui început de an agitat, am perseverat și am reușit să facem primii pași în această direcție – digitalizarea corectării examenelor naționale. Peste 6000 de persoane au fost implicate în acest proces, iar acest pas este doar începutul a ceea ce va urma. Vom avea o perioadă importantă în următoarele luni pentru implementarea noilor legi ale educației. Pe liniile ce presupun digitalizarea – de la portofoliul educațional, până la evaluările naționale, managementul educației, interconectarea bazelor de date – avem nevoie de un dialog real între școală, furnizori de produse și servicii, dar și autoritățile care asigură managementul la nivel local și școli”, a afirmat Ligia Deca, ministrul educației.

„Am folosit acest prilej pentru a dezbate modul în care se va realiza digitalizarea sistemului de învățământ uitându-ne la oportunități, provocări și bune practici. Am constatat cu bucurie că Ministerul Educației are nu doar un plan foarte concret de derulare a acestui proces, dar și surse din care îl va finanța. Digitalizarea învățământului românesc este un pas uriaș de care viitoarele generații de elevi, dar și profesorii, școala în ansamblul ei, apoi industria IT, au mare nevoie și la care trebuie să ne reunim forțele cu toții – mediu public și mediu privat – astfel încât impactul acestui proces să fie cât mai amplu”, spune Corina Vasile, Director Executiv ANIS.

Reprezentanții industriei de Software și Servicii au punctat faptul că industria rămâne un partener al autorităților publice în procesul de digitalizare a sistemului de învățământ preuniversitar în timp ce rolul Ministerului este unul deosebit de important, acela de a avea viziunea și de a crea cadrul pentru o transformare digitală completă.

În perioada următoare, Ministerul Educației urmează să deruleze câteva etape importante din procesul de digitalizare a sistemului educațional grupate în 5 mari capitole:

  1. Indexul platformelor educaționale digitale și ulterior a metodologiilor privind gestionarea bazelor de date aferente (în T4 2023)
  2. Înființarea Unității Executive pentru Suport, Mentenanță și Asistență Tehnică pentru Digitalizare (T1 2024)
  3. Aprobarea Programului Național de Sprijinire a Învățării Științelor Exacte, a Ingineriei și Matematicii (T2 2024)
  4. Metodologie pentru echivalarea competențelor lingvistice și digitale (T3 2024)
  5. Strategia națională pentru digitalizarea educației și dezvoltarea competențelor digitale în rândul comunității educaționale (T3 2024)
Tags:

You Might also Like

Leave a Comment