DigiSinergy: termenul mediu de plată a facturilor a crescut spre 150 de zile în România. 3 din 10 facturi nu sunt plătite la timp din cauza neatenției
Share
Share the post "DigiSinergy: termenul mediu de plată a facturilor a crescut spre 150 de zile în România. 3 din 10 facturi nu sunt plătite la timp din cauza neatenției"
Termenul mediu de plată a facturilor, practicat de companiile din România, a crescut, în ultimii 3 ani, de la 90 de zile, spre aproape 150 de zile, potrivit DigiSinergy, companie tech care dezvoltă soluția CashOn, aplicație de management a plăților și a cashflow-ului. Mai mult, aproximativ 30% dintre facturi nu sunt plătite la timp din cauza neatenției, cele două aspecte contribuind major la funcționarea greoaie a business-urilor, la acumularea de penalități și la un risc tot mai mare de incapacitate de plată.
„Ca în orice perioadă de criză, atenția managerilor crește pentru a putea naviga în ape mai tulburi. Criza sanitară, urmată de criza energetică, suprapusă războiului din Ucraina, aduc provocări majore în business: criza de personal, motivarea și retenția angajaților, schimbările legislative, dinamica ecosistemului de business, astfel încât, deși managerii sunt conștienți că trebuie să gestioneze corect cashflow-ul, nu mai au energia să o facă”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy, menționând că, în acest context, tocmai acest indicator – cashflow-ul – ar trebui să fie cât mai urmărit și automatizat pentru a evita erorile și a reduce riscurile.
Cashflow-ul, sau sumele de bani nete de care dispun companiile, rezultate din diferența dintre încasările și plățile curente ale unei întreprinderi, este gestionat, în cele mai multe companii din România, de o singură persoană responsabilă să recepționeze facturile, să aprobe plățile, să înregistreze OP-urile în bancă și, ulterior, să execute ordinele de plată. Iar decizia de a plăti un OP este făcută intuitiv, emoțional, de multe ori, ignorându-se parametri cum sunt plățile viitoare și importanța lor.
Cu ajutorul unei soluții de management al plăților, managerii companiilor pot vedea mult mai ușor ce plăți ulterioare sunt mai importante, își pot stabili exact prioritatea plăților în funcție de obiectivele de business, stabilite din timp și își pot muta astfel atenția către segmentul de previziuni și planuri, care aduc plus valoare în companie, negociind mai ușor cu clienții sau luând decizii în deplină cunoștință de cauză.
DigiSinergy a dezvoltat soluția CashOn, în sprijinul managerilor companiilor de a-și gestiona mai bine plățile și cashflow-ul. Inițial, parte a InvOn, soluție de tip Robotic Process Automation care folosește inteligența artificială pentru procesarea automată a facturilor, CashOn a evoluat într-un produs de sine stătător, cu ajutorul căruia managerii pot avea a o vizibilitate completă asupra banilor din companie pe perioade lungi de timp. Pot efectua plăți în mod rapid, securizat și pot automatiza diverse plăți în funcție de criteriile pe care și le doresc.
Totodată, CashOn poate stabili și care sunt cele mai avantajoase variante de plată, astfel încât sunt reduse semnificativ comisioanele bancare.
„O firmă medie, de până în 50 de angajați, poate ajunge să achite comisioane bancare între 300 și 900 de lei pe lună. Aceste comisioane pot fi optimizate în proporție de 60%, gestionând regulile băncilor referitoare la comisioane”, mai spune Natalia Lepădatu.
Soluția CashOn este îmbunătățită permanent. Pentru perioada următoare, DigiSinergy va gestiona resursele pentru crearea unei soluții care să previzioneze și să notifice responsabilii din companii în cazul în care cashflow-ul este negativ în anumite perioade, bazându-se pe corectitudinea informațiilor introduse (fără facturi omise, greșite etc.), dar și pe recurența și periodicitatea plăților lunare, sezoniere etc.
CashOn folosește tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum și algoritmi proprietari, rezultând astfel o soluție ultramodernă de automatizare și management al plăților și cashflow-ului ce poate fi personalizată rapid și la costuri reduse, având, astfel, un avantaj major față de alte aplicații.