BaseLinker și Postis, parteneriat pentru simplificarea accesului retailerilor online la noi piețe

41

BaseLinker, compania specializată în centralizarea și automatizarea proceselor de e-commerce, și Postis, cu activitate în managementul și optimizarea serviciilor de livrare, anunță un parteneriat strategic prin care își integrează platformele în vederea unui acces simplu și rapid al comercianților români pe piețe internaționale.

În contextul economic actual marcat de inflație, incertitudini socio-politice și creșterea costurilor de operare, retailerii din estul Europei în general, și din România în particular, se confruntă cu o disponibilitate redusă de cumpărare din partea clienților și anticipează o posibilă contractare a piețelor locale, în anumite categorii de produse. Extinderea către noi piețe de desfacere devine o prioritate, iar e-commerce-ul cross-border reprezintă o modalitate de stabilizare a afacerii pe termen scurt și creștere pe termen mediu și lung.

Pentru a avea succes, scalarea unui business online la nivel internațional trebuie să dispună de câteva elemente esențiale:

  • infrastructură IT și logistică integrată, ușor de scalat în piețe multiple;
  • procese aliniate, optimizate și pe cât posibil automatizate în vederea asigurării unui management riguros, indiferent de complexitatea operațiunilor;
  • capacitate crescută de testare a diferitelor segmente țintă, tipologii de produse și resurse de implementare disponibile, analiza rezultatelor parțiale, adaptarea și scalarea modelelor viabile;
  • personalizarea interacțiunilor și a experiențelor de cumpărare și livrare la contextul și obiceiurile locale specifice fiecărei piețe.

Printre principalele funcționalități pe care BaseLinker le pune la dispoziția magazinelor online care doresc să se extindă internațional se numără:

  • Gestionarea fluxului de vânzare și livrare online dintr-o singură platformă, indiferent de numărul de piețe și canale de vânzare online utilizate;
  • Integrare și management de marketplace-uri, cu acces direct din platforma BaseLinker și gestionarea unitară a produselor, campaniilor și comenzilor în peste 50 de marketplace-uri de top din întreaga Europă, precum Amazon, Allegro, Otto sau eBay;
  • Management centralizat al comenzilor, cu generarea facturilor și AWB-urilor în mod automat și sincronizarea automată a stocurilor, indiferent de canalul de vânzare din care provin;
  • Managementul stocurilor, chiar și în cazul operatorilor care nu au propriul magazin online sau un sistem ERP implementat;
  • Automatizarea fluxurilor de lucru, inclusiv emiterea documentelor de facturare și livrare și comunicarea cu clienții.

Complementar acestor funcționalități care asigură accesul imediat și eficient la canale de vânzare online la nivel european, Postis asigură un set complet de soluții pentru managementul integrat, optimizarea și automatizarea livrărilor:

  • Diversificarea și localizarea soluțiilor de livrare, cu acces imediat la peste 250 de curieri și transportatori din Europa disponibili în Catalogul Postis și capabili să livreze orice tip de produs, către orice destinație;
  • Managementul integrat, automatizarea si optimizarea livrărilor prin utilizarea tehnologiilor avansate de Inteligență Artificială pentru alegerea celei mai bune variante de transport;
  • Optimizarea experienței clienților prin utilizarea mecanismelor de interacțiune înaintea, pe parcursul și după livrare;
  • Control total asupra proceselor de livrare, analize, rapoarte și decizii bazate pe date prin urmărirea performanței, eficienței, experienței percepute de clienți și a cashflow-ului.

Având în vedere extinderea internațională rapidă vizată atât de BaseLinker, cât și de Postis, parteneriatul încheiat în România reprezintă un prim pas, urmând ca serviciile oferite împreună să devină disponibile și în alte piețe precum Polonia, Cehia sau Germania.