LOADING

Type to search

ENTERTAINMENT & MEDIA STIRI

Studiu ANCOM: 80% dintre utilizatorii serviciilor poștale doresc să primească în sisteme automate coletele oricărui furnizor poștal

Share

Aproximativ o treime dintre utilizatorii de servicii poştale au mers într-un oficiu poștal în ultimele 12 luni pentru a ridica colete, aşteptând în medie circa 13 minute pentru a intra în posesia lor. În acelaşi timp, un procent similar de respondenţi au ridicat colete din sistemele automate, acestea fiind apreciate în principal pentru rapiditate, proximitate şi disponibilitate.

Utilizatorii apreciază proximitatea oficiilor poștale sau a sistemelor automate, considerând acceptabil să se deplaseze 14-16 minute, în medie, pentru a ajunge la acestea.

Utilizarea sistemelor automate ar putea fi mult mai ridicată, principalele motive invocate de către cei care nu le utilizează fiind absența lor în zona în care locuiesc și lipsa acestei opțiuni din oferta vânzătorului.

Utilizarea serviciilor poștale

Majoritatea utilizatorilor de servicii poştale sunt destinatarii trimiterilor, iar nu expeditori: 62% nu au expediat nicio scrisoare/felicitare/document în ultimele 12 luni, 59% nu au expediat niciun colet, însă 81% au primit colete și 57% au primit scrisori/vederi/felicitări.

Expedierea de scrisori/vederi/felicitări a fost înlocuită cu utilizarea serviciilor de comunicații electronice și/sau servicii digitale: mesajele SMS/instant sunt cel mai popular înlocuitor (68%), urmate de e-mail (43%), apeluri telefonice și platformele de socializare online.

Cumpărăturile online

73% dintre utilizatorii de servicii poştale au realizat cumpărături online în ultimele 12 luni, peste 40% dintre aceştia cu frecvenţă lunară sau chiar săptămânală. În astfel de situaţii, viteza de livrare este considerată a fi foarte importantă de către 8 din 10 respondenţi.

Platformele digitale (precum Glovo, Bolt, Bringo sau Tazz) au livrat cumpărăturile pentru 45% dintre cumpărătorii online. Rapiditatea și comoditatea sunt considerate principalele avantaje ale serviciilor de livrare furnizate de aceste platforme, servicii care, pe anumite segmente, concurează serviciile poștale ale furnizorilor poștali tradiționali.

Duratele de livrare și prețurile

Peste 40% dintre respondenți cred că scrisorile și coletele ajung la destinatari în aproximativ 3-4 zile, fără diferenţe semnificative între urban şi rural.

Timpul de livrare este important pentru majoritatea utilizatorilor. Totuși, în schimbul unor costuri de livrare mai mici (24%) sau chiar gratuit (30%), respondenţii ar prefera o livrare mai lentă a coletelor.

Pe fondul unui grad mare de satisfacție (70% și peste) privind prețurile de expediere atât a scrisorilor cât și a coletelor, mai mult de jumătate dintre respondenți nu se informează cu privire la tarife, întrucât cheltuielile lor poștale sunt mici, rareori expediind trimiteri. Principalele surse de informare sunt pagina de internet a furnizorului (24%), respectiv angajații furnizorului de servicii poștale (21%).

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *