Tehnologie în 2024: 5 tendințe ale industriei media

Share

Peisajul media este într-o continuă schimbare. În fiecare zi apar noi dezvoltări, reglementări și arii de investiții. Înțelegerea și anticiparea acestor schimbări reprezintă o necesitate pentru a rămâne relevant.

Teads, platforma media globală care conectează agențiile și advertiserii cu cei mai importanți publisheri la nivel global, a lansat recent ebook-ul Tech Themes 2024, un ghid util și cuprinzător pentru a naviga prin evoluția industriei media în 2024, concentrându-se pe 5 teme esențiale care redefinesc granițele marketingului. 

Jeremy Arditi, co-CEO Teads, declară: „De la dominația CTV, până la dezvoltarea mass media bazată pe inteligență artificială, toate aceste descoperiri reprezintă semnale clare că este nevoie de adaptabilitate în anul următor. În era post-cookie, capacitatea de a anticipa și de a valorifica temele emergente va fi firul roșu care va determina succesul și monetizarea eficientă a campaniilor media. Având alături un partener premium, cu gândire inovatoare, proactiv, brandurile își pot asigura succesul în viitor.” 

  1. Creșterea puterii CTV într-o strategie media de tip omnichannel

Consumul de media trece printr-o transformare radicală, ce are Connected TV-urile (CTV) în prim-plan. Se estimează că gospodăriile CTV ar putea depăși numărul gospodăriilor cu TV prin cablu în 2024. Pe lângă scara largă de acoperire, publicitatea livrată pe CTV se remarcă prin eficiență. 40% dintre advertiseri au obținut un ROI mult mai bun în publicitatea CTV, comparativ cu alte canale.

  1. Importanța contextului, dincolo de datele provenite de la terți

Pe măsură ce ne îndreptăm spre un viitor fără cookie-uri, este esențial să dezvoltăm strategii alternative la folosirea datelor provenite de la terți – a fi în avangardă înseamnă mai mult decât a ține pasul cu schimbările, este important să nu pierzi scalabilitatea. Utilizarea semnalelor contextuale și a inteligenței artificiale schimbă paradigma – de la dependența de datele individuale ale utilizatorilor la înțelegerea imaginii complete a consumului de conținut. Această abordare oferă o cale promițătoare în care relevanța reclamelor este determinată de conținutul contextual, aliniind eforturile de marketing cu interesele și nevoile imediate ale utilizatorilor. Reclamele bazate pe targetare contextuală reprezintă un substitut viabil pentru reclamele cu targetare bazată pe cookie-uri, oferind o strategie eficientă, în acord cu politica de confidențialitate, pentru a ajunge la public într-o lume post-cookie.

  1. Convergența brandului și a performanței

Pe măsură ce publicitatea s-a mutat în mediul digital, specialiștii în marketing au avut acces la mai multe informații despre modul în care reclamele performează pe termen scurt, de la vizitele și traficul în magazinele online, până la vânzări. Activitatea de promovare cu scopul strict al vânzărilor a lăsat construcția brandului în plan secund. Cu toate acestea, este posibil să le facem pe amândouă: și branding, și performanță (așa-zisul concept „brandformance”). Specialiştii în marketing au contribuit implicit la această practică. Totuși, ce face diferența în strategia mid funnel constă în înțelegerea publicului și încercarea de a îmbina procesul creativ cu optimizarea rezultatelor care contribuie la convertirea unui număr cât mai mare de clienți potențiali. Această abordare subliniază importanța unui mix strategic în execuția creativă pentru un impact maxim, atrăgând continuu noi cumpărători pentru a spori vânzările și asigurându-ne că traficul de calitate se află în centrul succesului produsului.

  1. Valoarea brand safety & sustainability în experiența utilizatorului

În 2024, în peisajul digital, accentul este pus pe experiențele de calitate oferite utilizatorilor, inclusiv experiențe publicitare îmbunătățite, pe măsuri solide de confidențialitate, practici etice și o poziție fermă împotriva știrilor false. Parteneriatele premium, furnizori de soluții de verificare 3rd party de încredere, reclamele de calitate și adoptarea siguranței contextuale sunt câteva aspecte esențiale în experiența utilizatorului, brand safety și veniturile generate.

  1. Puterea inteligenței artificiale în media

Dezvoltarea AI și machine learning în marketing determină o revoluție la scară largă, 80% dintre specialiștii în marketing integrând deja inteligența artificială în campanii publicitare. Investițiile la nivel global în AI pe piața publicitară sunt estimate la o valoare de 107 miliarde USD până în 2028. Acum, brandurile utilizează inteligența artificială pentru a crea conexiuni mai profunde cu clienții, transformând datele în narațiuni și insight-urile în strategii.

Fie că vă confruntați cu provocările trecerii către o lume fără cookie-uri, fie că doriți să maximizați rentabilitatea investiției media în CTV sau să explorați sinergia dintre brand și performanță în marketing, veți găsi acest ghid foarte util.