Studiu LEGO – Fetele dedica mai putin timp activitatilor creative decat baietii

Share

Fetele merită la fel de multă încurajare pentru toate eforturile și activitățile lor creative ca și băieții. În acest sens, datele recent publicate în „Studiul Kantar – Părinții fetelor: Susținerea creativității” evidențiază mai multe informații cheie în ceea ce privește creativitatea fetelor. Ce moment mai bun pentru a explora aceste rezultate decât Ziua Internațională a Fetelor!

Problema cheie evidențiată de noul studiu este aceea că fetele se confruntă cu mai multe bariere decât băieții. În primul rând, ele primesc mai puțin sprijin – atât uman, cât și financiar. În plus, de la vârsta de 9 ani, fetele se simt mai puțin încrezătoare în sine și mai puțin calificate, ceea ce le limitează semnificativ creativitatea. Sprijinirea fetelor în creativitatea lor este esențială și poate avea o relație directă cu interesele lor. Conform studiului LEGO Play Well* realizat de LEGO Group în 2022 în rândul părinților, 94% dintre aceștia recunosc valoarea pe care o are joaca cu seturile și piesele LEGO în a-i ajuta pe copii să își dezvolte creativitatea.

Majoritatea părinților consideră că alegerea unor hobby-uri potrivite pentru copiii lor are un impact pozitiv asupra viitorului lor, și, totuși, 34% dintre părinți și-au descurajat copilul de la un hobby sau interes. În mod revelator, motivul acestei descurajări diferă în funcție de sex: de exemplu, 35% dintre părinții fetelor cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani consideră că un hobby nu va contribui în mod semnificativ la viitorul lor. În timp ce 47% dintre părinții băieților din același interval de vârstă au descurajat aceste activități, în principal din motive financiare.

Cu ocazia Zilei Internaționale a Fetelor, suntem mândri să ne reafirmăm angajamentul continuu de a sprijini fetele din întreaga lume în dezvoltarea creativității lor prin intermediul numeroaselor game de seturi LEGO. Conform datelor analizate, acoperim un număr semnificativ de interese actuale ale fetelor, cum ar fi seturile de construcții (31%) sau povestirile și jocurile de rol (25%), gaming-ul (36%), arte manuale (32%) sau animalele pe care copiii le îndrăgesc.