V-Ray de la Chaos și Cycles de la Blender, disponibile cu suport pentru RTX

312

De la artiștii grafici care creează scene complexe cu personaje 3D realiste și până la arhitecții care schițează designul clădirilor, ray tracing-ul în timp real și inteligența artificială pot fi decisive în industrii variate.

Noi aplicații de top din întreaga lume au început să fie livrate cu tehnologia NVIDIA RTX integrată, cu scopul de a permite artiștilor să își extindă latura creativă.

Săptămâna aceasta, V-Ray de la Chaos Group și Cycles de la Blender au încorporat ray tracing. V-ray este un software folosit de profesioniști pentru randare în industrii precum animația 3D, efecte vizuale, arhitectură, automotive și a designului de produse. Cycles este un software de producție open source care folosește NVIDIA OptiX pentru a oferi o varietate de caracteristici pentru a îmbunătăți animația 3D, cum ar fi tehnologiile subsurface scattering și motion blur.

Creșterea productivității artiștilor grafici este întotdeauna prioritară pentru noi, de aceea profităm cât mai rapid de cele mai noi inovații hardware în materie de ray tracing,” declară Phillip Miller, vicepreședinte product management la Chaos Group. Prin adăugarea de suport NVIDIA RTX în V-Ray, dorim să livrăm clienților un boost semnificativ în ceea ce privește viteza de randare.

În spatele acestei tehnologii sunt plăcile grafice NVIDIA din seria Quadro RTX și GeForce RTX, care pot fi găsite și în laptopurile RTX Studio de la producători precum Dell, HP, Lenovo și alții. Aceste sisteme sunt concepute pentru a răspune așteptărilor creatorilor de conținut în ceea ce privește performanța și siguranța. Acestea includ componente hardware și aplicații software de top, precum și cele mai recente drivere NVIDIA Studio.

Cu NVIDIA RTX, V-Ray livrează randare interactivă și boost-uri de performanță. Noile update-uri vor mări viteza de randare a plăcii grafice cu o medie de 40% în comparație cu accelerarea standard a unei plăci grafice cu același set-up RTX. V-Ray cu RTX permite artiștilor să randeze cu ușurință și rapiditate scene mari, complexe la detalii fotorealiste.

Suportul RTX integrat în cea mai recentă versiune a Cycles asigură randarea în timp real. Astfel, utilizatorii pot crea imagini de înaltă calitate și pot crește performanțele de până la 4 ori, în comparație cu simpla utilizare a CPU-ului.

În Blender Cycles ne-am dorit întotdeauna să reducem timpul de randare, pentru ca artiștii să poată lucra cât mai eficient,” declară Brecht Van Lommel, lead architect at Blender. Cu NVIDIA RTX, operațiunile de bază pentru ray tracing sunt accelerate prin intermediul plăcii grafice. Acest fapt o face cea mai rapidă versiune de Cycles de până acum”.