Studiul de caz Berkeley Haas privind transformarea digitală în cadrul Enel X câștigă premiul pentru cel mai bun caz în 2021

151

Studiul de caz „Enel X – Stimularea transformării digitale în sectorul energetic”,  realizat de profesorul Henry Chesbrough, director al Centrului Garwood pentru Inovare Corporativă din cadrul Școlii de Afaceri Haas a UC Berkeley, a câștigat premiul Berkeley pentru cel mai bun caz în 2021.

Studiul analizează înființarea și dezvoltarea Enel X, linia de business a Grupului Enel care oferă servicii pentru accelerarea inovării și stimularea tranziției energetice.

„Suntem onorați că povestea Enel X a primit acest premiu prestigios de la o instituție renumită ca Școala de Afaceri Haas de la UC Berkeley”, a declarat  Francesco Venturini, CEO al Enel X. „Povestea de succes a Enel X este un exemplu evident a ceea ce se întâmplă atunci când există viziune și încredere în ceea ce privește dezvoltarea tehnologică: revoluția eMobility este o piatră de temelie pe calea către o lume electrificată, care are din ce în ce mai multă nevoie de servicii cu valoare adăugată, care pot satisface nevoile fiecărei părți interesate din domeniul energiei”.

„Studiul «Enel X – Stimularea transformării digitale în sectorul energetic » reprezintă o oportunitate enormă de învățare despre modul în care o companie poate integra cu succes impulsul spre inovație în strategia sa de afaceri”, a declarat Henry Chesbrough, directorul Centrului Garwood pentru Inovare Corporativă din cadrul Școlii de Afaceri Haas a UC Berkeley. Enel X este un prim exemplu al modului în care digitalizarea și inovația tehnologică pot deveni un element cheie în modelul de afaceri al unei companii, determinând creșterea și opțiunile de investiții”.

Studiul de caz spune povestea Enel X încă de la începuturile sale, ca o entitate desprinsă din compania-mamă Enel, cu convingerea că mobilitatea electrică va deveni în curând parte integrată din viața noastră de zi cu zi, alături de serviciile digitale care determină compania să își organizeze serviciile pe canalele principalelor sale produse: eMobility, eHome, eCities și eIndustries. Studiul examinează, de asemenea, capacitatea companiei de a-și autofinanța transformarea, precum și oportunitatea de a gestiona un număr mare de afaceri moștenite.

Premiul pentru cel mai bun caz Berkeley Haas recunoaște studiul de caz publicat în 2020, care a adus cea mai importanță contribuție la educația managerială. Acest studiu a fost selectat de cadrele didactice și studenții de la Școala de Afaceri Haas. Seria de cazuri Berkeley Haas este o colecție de studii de caz de business, care sunt concepute, dezvoltate și scrise de către membrii facultății din cadrul Școlii de Afaceri Haas și publicate pe tot parcursul anului, pe subiecte care variază de la antreprenoriat și strategie, la finanțare și marketing.