Share the post "Vine un nou șoc pe piața muncii pentru angajatori: transparența salarială. Ce schimbări aduce în Employer Branding"
Sub incidența impunerii egalității de gen între salarii, o lege votată în aprilie de către Parlamentul European va provoca un impact uriaș pe piața muncii din România cel puțin, printr-una din prevederile care interzic explicit secretizarea ofertelor salariale și obligă firmele să facă publice nivelurile de plată individuale pe diferitele segmente de locuri de muncă.
Textul instituie, printre altele, dreptul angajaților și al candidaților de a primi informații clare și complete cu privire la nivelurile salariale individuale și medii, defalcate pe gen. De asemenea, se instituie interzicerea secretului salarial, prin măsuri care interzic clauzele contractuale care restricționează angajaților să dezvăluie informații despre salariile lor sau să caute informații despre aceeași categorie sau despre alte categorii de salarii ale lucrătorilor. (sursa)
Demersul Parlamentului European se suprapune de fapt celei mai noi tendințe în piața muncii și anume transparentizarea ofertelor salariale în cadrul anunțurilor de locuri de muncă, care începe să pună presiune pe angajatori.
Drept urmare, strategia de Employer Branding va trebui să includă de acum încolo și posibilitatea de a publica și componenta salarială atunci când sunt postate anunțuri de angajare, poate chiar înainte ca textul de lege din Parlamentul European să fie implementat în legislația românească.
Mai multe sondaje publicate deja în media conturează această nouă tendință, care va impune un efort de comunicare internă și externă pe cât de complex, pe atât de delicat. Pentru a putea face publice ofertele salariale pentru candidați, angajatorii trebuie să se asigure că acestea nu demotivează angajații actuali, loiali – o problemă inexistentă în organizațiile în care salariile sunt confidențiale și nu sunt divulgate în anunțurile de angajare.
“Este evident însă că în domeniile în care există o penurie de candidați, acei angajatori care vor arăta deschidere în acest domeniu vor avea ceea ce se numește Employer Value Proposition de calitate: un sistem transparent în care munca pe același nivel profesional este remunerată echitabil. Strategiile de comunicare internă vor trebui revizuite drastic pentru a explica oamenilor schimbarea și beneficiile acesteia”, este de părere Lori Vișa, director general V+O Communication – agenție de comunicare specializată inclusiv în comunicare internă și Employer Branding.
„Alături de munca-de-acasă, de un leadership inspirațional și alte câteva facilități preferate, transparentizarea salariilor le va da companiilor care o adoptă un nou suflu în eforturile de construire a campaniilor de Employer Branding”, consideră Lori Vișa.