Studiu: 45% dintre cumpărătorii online europeni au raportat că au primit o livrare deteriorată în ultimul an

Share

În timp ce își croiesc drum spre ușile noastre în acest sezon, Cadourile de Crăciun accelerează cu o viteză mai mare decât cea a unui pilot de Formula 1. Pachetele comandate online au înregistrat forțe Gravitaționale asemănătoare celor din cursele de mașini și lansări de rachete.

Furnizorul de ambalaje sustenabile DS Smith a descoperit că forțele G extreme la care sunt supuse coletele ar putea duce la o factură de retururi de 18,1 miliarde de euro în acest an, de Crăciun.

Pentru a ajuta la înțelegerea mediului dur la care trebuie să reziste pachetele pentru a ajunge la consumatori în condiții perfecte, DS Smith experimentează cu “accelerometre”, care urmăresc viteza unui pachet pe parcursul călătoriei sale către destinatar și furnizează date care pot explica apoi daunele suferite de acesta.

Cercetările DS Smith au arătat că un colet online standard este supus unor forțe G care măsoară până la astronomicul 50Gs. Acest lucru este de peste cinci ori mai mare decât nivelul forțelor G care ar face ca un astronaut experimentat să își piardă cunoștința (la 9Gs ) și de 10 ori mai mare decât forțele G care se resimt în mod obișnuit pe un rollercoaster (la 5Gs).

Detaliile experimentului vin în contextul în care aproape jumătate (45%) dintre cumpărătorii online europeni au raportat că au primit o livrare deteriorată în ultimul an, ceea ce a dus la 377 de milioane de livrări cu defecte.

Cei care au primit un articol deteriorat au declarat că articolul respectiv a costat în medie, 47,94 Euro – ceea ce înseamnă o potențială valoare de 18,1 miliarde de Euro pentru bunurile deteriorate trimise în fiecare an.

Consumatorii au mai puțină toleranță față de coletele deteriorate, iar creșterea costului vieții determină tot mai multe persoane să returneze articolele de valoare mai mică. Europenii au raportat că valoarea medie a unui articol deteriorat returnat a scăzut de la 26 EUR anul trecut la 21,50 EUR în acest an, ceea ce sugerează o creștere a numărului de retururi.

Problema este și mai gravă pentru companii și, în timp ce un număr tot mai mare de branduri iau în considerare taxarea retururilor, 43% dintre cumpărătorii europeni declară că se așteaptă la livrare și retururi gratuite.

Gavin Mounce, E-commerce Design Manager la DS Smith comentează: “Deși face parte în mod clar din viața de zi cu zi, comerțul online este încă o formă relativ nouă de cumpărături și am constatat, prin cercetările noastre, că pachetele sunt expuse la condiții volatile. Coletele trebuie să fie pregătite să călătorească la viteze uimitoare, iar acest lucru înseamnă că întreprinderile trebuie să fie pregătite să protejeze produsele pe parcursul transportului.”

“Echipele noastre de inovare și design testează viteza cu care se deplasează pachetele și impactul pe care îl are aceasta asupra lor, iar apoi folosim aceste informații pentru a lucra la diferite alternative. Folosim principiile de proiectare circulară nu numai pentru a reduce daunele, ci și pentru a reduce cantitatea de material utilizat, astfel încât ambalajele să își protejeze conținutul și să fie cât mai durabile posibil. Ne dorim idei noi, așa că vom căuta parteneri care să lucreze cu noi în acest sens.”