Share the post "„Stranger Things” și „Big Floppa” – subiectele principale de interes pentru copii, în această vară"
Un nou studiu Kaspersky a dezvăluit cele mai populare interese ale copiilor în vara anului 2022. De data aceasta, datele au fost obținute din căutările Google și YouTube. Big Floppa pare să fi fost cel mai popular meme, iar cel de-al patrulea sezon din „Stranger Things”, a fost cel mai la modă serial al verii.
„Stranger Things” a luat cu asalt vara aceasta. Potrivit statisticilor, cel de-al patrulea sezon a doborât un record al tuturor timpurilor, telespectatorii vizionându-l timp de 287 de milioane de ore în săptămâna 23-29 mai. Pe lângă asta, copiii au explorat și jocuri noi, memes și postări ale unor bloggeri. Kaspersky a analizat datele anonimizate furnizate de utilizatorii software-ului de control parental Kaspersky Safe Kids, în perioada 1 iunie 2022 – 22 august 2022. Datele au inclus interogări de căutare pe Google și YouTube.
Cel mai popular meme a verii care a fost căutat pe Google de către copii pare să fi fost Big Floppa – o cincime din toate solicitările legate de memes (20%) a fost despre el.
Big Floppa
În această vară, 33% dintre căutările copiilor pe Google au fost legate de YouTube, în timp ce diverse servicii de internet au reprezentat 18%. Interesant este faptul că, în această vară, copiii au fost mai interesați de site-ul rețelei sociale care se bazează pe creativitate – „DeviantArt” (6%), decât de TikTok (5%). „DeviantArt” este cea mai mare comunitate online pentru artiști sau pasionați de artă și le permite oamenilor să se conecteze prin crearea și partajarea artei.
În afară de asta, jocurile au fost una dintre cele mai populare categorii – ponderea lor a fost de 10%. În special, Roblox a devenit lider cu 33%, fiind cu mult înaintea Minecraft (9%), în ciuda popularității sale uriașe în rândul copiilor. O altă solicitare frecventă de căutare, în această vară, a fost recenta lansare de la Nintendo – „Pokemon Scarlet and Violet”, care a obținut 5% din căutări.
Printre toate solicitările pentru „Desene animate, filme și emisiuni TV” (16% din toate interogările YouTube), a existat un interes uriaș pentru cel de-al patrulea sezon al „Stranger Things”. Copiii au căutat nu numai videoclipuri legate de serial, ci și informații despre personaje și actorii care au jucat rolurile principale. De data aceasta, cele mai populare actrițe au fost Millie Bobby Brown și Sadie Sink.
Popularitatea „Stranger Things” a migrat și în arena muzicală (solicitările de muzică pe YouTube au înregistrat un procent de 16%). Cel mai frecvent căutate videoclipuri au fost despre „Chrissy, Wake Up” – un videoclip creat din clipuri și imagini din sezonul patru, precum și, desigur, piesa lui Kate Bush – Running Up That Hill (1985), care a fost ascultată de unul dintre personaje în cadrul serialului.
Meme-ul „Pink Sauce” a devenit un fenomen interesant. A apărut pe TikTok și a fost creat de bloggerul Chef.pii, care a lansat un sos roz pentru mâncare. Au fost câteva scandaluri în jurul produsului și s-a discutat activ atât cantitatea de sos din ambalaj, cât și calitatea produsului în sine.
Pink Sauce
Pe lângă memes, copiii au fost interesați de jocurile de pe YouTube, în această vară – această categorie adunând cel mai mare număr de solicitări – 27%. Cei mai căutați au fost bloggerii de jocuri (35%) și bloggerii specializați în Minecraft (27%).
Influencerii care filmează diverse tipuri de conținut, cum ar fi provocări sau stil de viață, au primit 20% din interogările tuturor copiilor. Cel mai popular blogger al verii a fost Spencer X, care filmează conținut legat de muzică. Are 2,66 milioane de abonați pe YouTube și 55,1 milioane pe TikTok.