Share the post "Reclamele plasate în centrul ecranului telefonului mobil au beneficiat de 25% mai multă atenție – studiu"
Cititorii acordă mai multă atenție reclamelor online atunci când le găsesc într-un context / articol care îi interesează, reiese dintr-un studiu realizat de Havas Media Group în colaborare cu Teads.
Astfel, articolele online generează cu aproape 600% mai multă atenție decât subcategoriile și cu 160% mai multă atenție decât paginile de start ale site-urilor online (homepage). De asemenea, reclamele plasate în centrul ecranului telefonului mobil au beneficiat de 25% mai multă atenție decât ad-urile afișate în partea laterală a ecranului.
Cercetarea a mai arătat că excesul de reclame online reduce atenția publicului. De exemplu, studiul a scos în evidență că site-urile sportive afișează într-un ecran o cantitate de reclame dublă, însă generează doar jumătate din atenția user-ilor per reclamă comparativ cu site-urile de știri. Cercetarea a constatat că o proporție de 20% între spațiul ocupat de un banner online și conținut este cel mai eficient mod de a optimiza atenția userilor și limitează percepția de ad-clutter. În consecință, un banner online cu o dimensiune normală este mai eficient în a atrage atenția userilor decat mai multe ad-uri mici.
Studiul a început în 2018 și a fost efectuat de către Lumen Research. Metodologia s-a bazat pe un sistem de eyetracking, precum și pe monitorizarea pasivă a comportamentului în mediul online a peste 2.000 de participanți din SUA și Marea Britanie. Cercetătorii au măsurat gradul de interacțiune a audienței cu diferite tipuri de conținut, în funcție de timpul petrecut de utilizator pe ecran și viteza de scroll în conținut. Comparând mai multe categorii de site-uri, analiza a constatat că site-urile de știri, cele dedicate științei și sportului beneficiază de cel mai mare user engagement. Știrile reprezintă categoria de continut cu cele mai bune performanțe în ceea ce privește durata de vizionare a reclamelor, indiferent de sexul și vârsta participanților. Se confirmă astfel și puterea brandurilor de a susține jurnalismul de calitate și de a ajunge la consumatori într-un mod relevant.