Share the post "Patru riscuri de confidențialitate în utilizarea ChatGPT pentru companii"
Astăzi multă lume folosește modele de limbaj bazate pe rețele neuronale, cum ar fi ChatGPT, pentru activitățile profesionale. Un sondaj Kaspersky a arătat că 11% dintre respondenți au folosit chatbots, iar aproape 30% cred în potențialul lor de a înlocui unele locuri de muncă în viitor. Alte sondaje indică faptul că 50% dintre angajații de birou belgieni și 65% din Marea Britanie se bazează pe ChatGPT. Mai mult, frecvența termenului de căutare „ChatGPT” în Google Trends sugerează o utilizare pronunțată în timpul săptămânii, probabil legată de sarcinile legate de serviciu.
Cu toate acestea, integrarea tot mai mare a chatbot-urilor la locul de muncă ridică o întrebare crucială: se pot încredința date corporative sensibile unui chatbot? Cercetătorii Kaspersky au identificat patru riscuri cheie asociate cu utilizarea ChatGPT în scopuri comerciale.
- Deși chatbot-urile bazate pe LLM sunt operate de specialiști în tehnologie, nici ei nu sunt imuni la hacking sau scurgeri accidentale. De exemplu, a avut loc un incident în care utilizatorii ChatGPT au putut să vadă mesaje din istoricul de chat al altor utilizatori.
- Teoretic, chat-urile cu chatbot-uri ar putea fi folosite pentru a antrena viitoare modele. Având în vedere că LLM-urile sunt susceptibile la „memorare neintenționată”, în care își amintesc secvențe unice, cum ar fi numerele de telefon, care nu îmbunătățesc calitatea modelului, dar prezintă riscuri pentru confidențialitate, orice date din materialul de instruire pot fi accesate involuntar sau intenționat de alți utilizatori din model.
- „Malicious client” – Aceasta este o mare îngrijorare în cazul locurilor de muncă în care serviciile oficiale precum ChatGPT sunt blocate. Utilizatorii pot recurge la alternative neoficiale, cum ar fi programe, site-uri web sau roboti de mesagerie și pot descărca programe malware deghizate în client sau aplicație inexistentă.
- Atacatorii pot intra în conturile angajaților, accesând datele lor, prin atacuri de tip phishing sau prin completarea acreditărilor. În plus, Kaspersky Digital Footprint Intelligence găsește în mod regulat postări pe forumuri dark web care vând acces la conturile chatbot.
Scurgerile de date rămân, prin urmare, o problemă majoră de confidențialitate atât pentru utilizatori, cât și pentru companii atunci când folosesc chatbots. Dezvoltatorii responsabili descriu modul în care datele sunt utilizate pentru antrenarea modelelor în politicile lor de confidențialitate. Analiza Kaspersky a chatbot-urilor populare, inclusiv ChatGPT, ChatGPT API, Anthropic Claude, Bing Chat, Bing Chat Enterprise, You.com, Google Bard și Genius App de Alloy Studios, arată că în sectorul B2B există standarde de securitate și confidențialitate mai ridicate, având în vedere riscurile mai mari generate de scurgerile de informații corporative. În consecință, termenii și condițiile de utilizare, colectare, stocare și procesare a datelor sunt mai concentrate pe protejarea datelor, în comparație cu sectorul B2C. Soluțiile B2B din acest studiu, de obicei, nu salvează automat istoricul de chat și, în unele cazuri, nu sunt trimise date către serverele companiei, deoarece chatbot-ul operează local în rețeaua clientului.
Pentru a afla mai multe despre riscurile de confidențialitate ale utilizării chatbot-urilor, vizitați Securelist.com.
Pentru a beneficia în continuare de utilizarea chatbot-urilor și pentru a rămâne în siguranță, experții Kaspersky recomandă:
- Utilizați parole puternice și unice: creați parole complexe pentru fiecare dintre conturile dumneavoastră și evitați să utilizați informații ușor de ghicit, cum ar fi zilele de naștere sau numele.
- Atenție la phishing: fiți atenți la e-mailurile, mesajele sau apelurile nesolicitate care vă solicită informații personale. Verificați identitatea expeditorului înainte de a partaja orice date sensibile.
- Educați-vă angajații: angajații trebuie să fie informați cu privire la cele mai recente amenințări online și cele mai bune practici pentru a rămâne în siguranță în mediul online.
- Păstrați software-ul actualizat: actualizați regulat sistemul de operare, aplicațiile și programele antivirus. Aceste actualizări conțin adesea patch-uri de securitate.
- Limitați partajarea informațiilor corporative: Fiți atenți la partajarea informațiilor personale pe rețelele sociale sau forumurile publice. Oferiți-le doar atunci când este absolut necesar.
- Verificați adresele URL și site-urile web: verificați de două ori adresa URL a site-urilor web pe care le vizitați, mai ales înainte de a introduce datele de conectare sau de a face achiziții.
- Utilizați soluția de securitate corporativă: pentru a preveni angajații în ceea ce privește utilizarea în mod independent a chatbot-urilor care nu sunt de încredere în scopuri profesionale, puteți utiliza o soluție de securitate cu analiză a serviciilor cloud. Printre caracteristicile sale, soluția Kaspersky Endpoint Security Cloud include Cloud Discovery pentru gestionarea serviciilor cloud și evaluarea riscurilor utilizării acestora.