Războiul din Ucraina, creșterea prețurilor gazelor, materiilor prime și dinamica din piața muncii vor continua să afecteze industria globală în 2023. Majoritatea companiilor vor prioritiza eficientizarea și reducerea costurilor, în acest an, iar jucătorii din logistică și curierat vor fi în măsură să sprijine companiile să își atingă aceste obiective.
Anul 2023 va fi marcat de o perioadă instabilă pentru comerțul global, iar livrarea este o parte integrantă a serviciilor în eCommerce și esențială pentru retenția clienților pe termen lung. Companiile vor încerca să găsească un echilibru între proximitate, rapiditate și sustenabilitate în strategiile de livrare și vor căuta mixul perfect, îmbinând multiple soluții de livrare, atât în România, cât și în alte țări.
Prioritățile Packeta România în 2023: eficientizarea proceselor logistice și a rutelor interne și internaționale de distribuție
Eficientizarea proceselor logistice prin implementarea de noi tehnologii în sistemele IT, urmărind automatizarea unor procese care vor simplifica partea operațională va fi, astfel, o prioritate în strategia anuală a Packeta România.
În egală măsură, vor fi alocate resurse de eficientizare a rutelor interne și internaționale de distribuție, atât la nivel local, în România și regiunea coordonată de la București, cât și la nivelul grupului Packeta, și vor fi consolidate parteneriatele strategice deja existente și create altele noi în regiune.
„Sprijinim bidirecțional magazinele online să acceseze mai ușor piețele de interes, atât printr-un flux logistic simplificat, cât și oferind consultanță privind avantajele, tendințele și comportamentul consumatorilor etc. specifice fiecărei țări în care suntem prezenți la nivel de grup. Ne propunem, astfel, să ne consolidăm prezența pe piețele externe, precum Grecia, Bulgaria, Italia și Turcia, care se regăsesc în gestionarea entității Packeta România. Pe plan local, obiectivul anului este să consolidăm rețeaua locală de puncte pick-up Packeta și să deschidem noi parteneriate inclusiv în zone unde există o densitate mai mare a populației, pentru a sprijini creșterea gradului de satisfacție a clienților finali”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director Packeta România.
Anul trecut, grupul Packeta a înregistrat o cifră de afaceri de 256 de milioane de euro și a transportat 90.000.000 de colete, care au fost livrate în peste 139.000 de puncte pick-up si lockere din Europa, inclusiv România, dar și direct la adresă.
În prezent, circa 98% dintre coletele livrate de Packeta ajung la destinație a doua zi. Livrarea la puncte pick-up si lockere are o popularitate mai mare în rândul clienților finali, deoarece le oferă libertatea de ridicare a coletelor în funcție de propriul program. În România, rețeaua de puncte pick-up Packeta a depășit 1.000 de locații. Până la finalul anului, ponderea cea mai mare a noilor parteneriate va fi realizată în zone unde există o densitate mai mare a populației, în acord cu strategia de dezvoltare a companiei în 2023.