Share the post "NETOPIA în topul industriei: Creștere de 14% a cifrei de afaceri la nivel de grup și de 30% în tranzacțiile online de plată procesate în 2023"
Grupul NETOPIA, liderul în inovație în industria procesatorilor de plăți online, prezintă rezultatele financiare pentru anul 2023, confirmând o creștere semnificativă în cifra de afaceri dar și în tranzacții procesate.
- Creștere a cifrei de afaceri la nivel de grup cu 14% față de anul precedent;
- NETOPIA a înregistrat, în medie, 4 milioane de tranzacții lunar, o creștere de 30% în 2023 față de 2022, prin toate metodele de plată online (card și SMS);
- Luna noiembrie a fost cea mai productivă lună ținând cont de valoarea totală procesată, înregistrând o creștere de 15% față de aceeași perioadă din 2022;
- Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul în 2023 a fost de 62 EUR, în creștere cu 15% față de anul precedent.
„Suntem mândri de rezultatele anului trecut. Trend-ul accelerat de creștere continuă din ultimii 3 ani ne motivează să dezvoltăm servicii și soluții noi de plată pentru a ne sprijini partenerii de afaceri. Succesul obținut în 2023 se datorează, în primul rând, echipei NETOPIA, a cărei dedicare și eficiență se vede în fiecare proiect. De aceea, în 2024 ne-am propus să atragem noi talente alături de care să putem construi tot ce ne-am propus.” Delia Paceagiu, COO la NETOPIA.
Numărul de tranzacții procesate a înregistrat, de asemenea, o creștere notabilă de 30% în 2023 față de anul precedent, reflectând încrederea tot mai mare a utilizatorilor în soluțiile de plată online NETOPIA.
Anul 2023 a fost marcat și de lansarea cardului Mastercard NETOPIA Business, un produs dedicat exclusiv partenerilor NETOPIA. Acest card a fost dezvoltat în jurul nevoii utilizatorilor de a-și optimiza costurile de procesare online. Totodată, am implementat noi sisteme tehnice pentru eficientizarea suportului acordat partenerilor și am încheiat parteneriate strategice care au contribuit la dezvoltarea de noi soluții de plată online, precum Buy Now Pay Later (BNPL), consolidându-ne astfel poziția în piață.
„Pentru majoritatea industriilor, 2022 a fost un an de revenire după pandemie, în timp ce 2023 a devenit un an reprezentativ pentru perioada ce urmează. Industriile care vând online au început să devină din ce în ce mai diversificate. Ne bucurăm să vedem că există creștere și pe zona de evenimente, divertisment (teatru & concerte) și sport, dar și în industrii precum turism și agricultura.” Horia Grozea, CCO la NETOPIA.
Din punct de vedere demografic, avem o creștere de 4.1% în 2023 a femeilor care au făcut făcut cumpărături online. Astfel, 56.5% dintre cumpărătorii anului 2023 la nivelul platformei NETOPIA au fost femei și doar 43.5% bărbați, în scădere față de 47.6% în 2022.
Tehnologia joacă un rol important în comenzile online procesate prin NETOPIA. Smartphone-ul rămâne dispozitivul preferat de români pentru a face cumpărături online, cu o creștere de 8% în 2023. Astfel, în 2023, topul device-urilor preferate de români sunt: smartphone – 80%, desktop – 19.4% și tablete – 0.5% (de asemenea, și 862 de comenzi finalizate folosind smart tv-ul, care reprezintă 0.006%).
Vârsta persoanelor care au făcut cumpărături online se menține la fel ca anul trecut, cu foarte mici schimbări procentuale pe categoria de vârstă: 35-44 ani (26.42%), 25-34 ani (22.76%), 45-54 ani (19.5%), 18-24 ani (14.77%), 55-64 ani (9.04%) și 65+ ani (7.51%).
Din grupul NETOPIA face parte și platforma WEB2SMS, unul din primele servicii de pe piața locală de mesagerie SMS de tip informațional și marketing. web2sms a înregistrat o creștere de 5% a volumului de SMS-uri trimise, față de anul precedent. Serviciile Orange și Vodafone România pentru SMS marketing targetat au fost mult mai solicitate în 2023, față de 2022, înregistrând o creștere de peste 150%. Aceste rezultate indică o creștere a gradului de interes pentru campaniile de marketing prin SMS în mediul de business românesc.
Pentru anul în curs, grupul NETOPIA își propune să continue investițiile în inovație și în extinderea portofoliul de servicii pentru a răspunde cât mai bine nevoilor partenerilor și consumatorilor. NETOPIA își reafirmă angajamentul de a oferi soluții de plată online sigure, care să ajute afacerile indiferent de dimensiunea lor. Cu o fundație puternică și o direcție clar definită, NETOPIA este pregătită să își continue creșterea și în anii ce vor urma.