Librex: 5.000 de cărți vândute prin AI-ul Aqurate, de la începutul anului

Share

Librăria online Librex a vândut 5.000 de cărți prin algoritmul AI de recomandări de produse dezvoltat de  Aqurate, de la începutul acestui an.

„Piața de carte din România se revigorează și prin noile tehnologii. Am testat, alături de partenerii de la Librex, cum poate algoritmul nostru AI să accelereze cumpărarea de carte, iar rezultatele ne încurajează. Am monitorizat atent evoluția, timp de o lună, iar rezultatele ne arată că peste o carte din cinci a fost vândută prin recomandările automatizate”, declară Vlad Marincaș, CEO și cofondator Aqurate.

21% din comenzile înregistrate de librăria online Librex în perioada monitorizată, 4 februarie – 4 martie, au fost realizate pe baza algoritmului AI de recomandări de produse al Aqurate.

„Demonstrând o înțelegere a preferințelor clienților și a comportamentelor și intereselor anterioare, recomandările personalizate creează o experiență de cumpărare captivantă. Astfel, Aqurate Personalize contribuie în mod semnificativ la eforturile noastre de personalizare și îi ajută pe clienții noștri să descopere cu ușurință produse.” declară Ionuţ Radu, CEO & fondator Librex.

Algoritmul AI a dus la o creștere a ratei de conversie și, implicit, la o creștere a venitului net, deoarece vizitatorii site-ului au decis să cumpere produse după ce au vizualizat și au dat clic pe widget-urile de recomandare a produselor.

Aqurate ajută la colectarea datelor cu care interacționează utilizatorii magazinelor online și la introducerea acestora în motorul de recomandare de produse. Soluția AI este bazată pe analizarea și interpretarea unor volume mari de date privind comportamentul clienților – produse cumpărate, click-uri, produse adăugate în coș și altele. Aceasta compară acțiunile similare ale diferiților utilizatori și estimează, prin intermediul inteligenței artificiale, ce ar putea prezenta interes pentru fiecare utilizator.

La finalul anului 2023, Aqurate a depășit 3,84 milioane de comenzi procesate prin magazinele online ce folosesc algoritmul său AI de recomandări de produse. Printre magazinele online care au ales soluția AI  Aqurate se numără și Doraly, evoMag, Librex, Neakaisa, PC Garage sau TheHome.

Aqurate Personalize crește veniturile din eCommerce cu până la 23%, prin recomandările de produs generate cu AI, personalizate fiecărui vizitator al site-urilor. Serviciul crește atât rata de conversie din eCommerce, cât și valoarea medie a comenzii.