Footprints AI atrage o investiție de 2,3 milioane de euro condusă de Catalyst România pentru dezvoltarea și extinderea celei mai mari rețele de retail media din CEE

Share

Footprints AI, companie românească de tehnologie ce produce și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail-media și retail-data-insights din lume și operează cea mai extinsă rețea de acest tip din România, a atras o investiție de 2,3 milioane de euro pentru extinderea internațională și accelerarea dezvoltării tehnologice.

 

Runda de finanțare a fost condusă de Catalyst România, unul dintre cele mai importante fonduri de capital de risc axate pe tehnologie din Europa de Sud-Est, cu o contribuție de 1,5 milioane de euro. La finanțare a contribuit și SeedBlink, platforma europeană de equity crowdfunding, prin care a fost atrasă suma de 100.000 de euro, conform plafonului maxim stabilit pentru această rundă, chiar dacă interesul manifestat de către investitorii activi pe platformă a fost semnificativ mai mare. De asemenea, toți investitorii anteriori ai Footprints AI au contribuit la aceasta runda, reafirmându-și încrederea în potențialul companiei.

 

Investiția va sprijini extinderea Footprints AI în România, regiunea CEE, precum și la nivel global. De asemenea, fondurile vor fi folosite și pentru accelerarea dezvoltării platformei prin integrarea unor funcționalități avansate de inteligență artificială (AI), automatizare, scalabilitatea și securitatea datelor.

 

„Retail media reprezintă una dintre cele mai mari transformări din publicitatea digitală la nivel global, iar Footprints AI se află în avangarda acestui sector. Am ales să susținem Footprints AI și datorită capacității companiei de a oferi o soluție scalabilă și integrată, care răspunde nevoilor reale ale pieței și generează rezultate măsurabile. Platforma și echipa din spatele acesteia au depășit așteptările noastre, iar conform ultimelor date, cifra de afaceri a companiei a crescut de 6 ori în 2024 față de anul anterior”, a spus Marius Ghenea, Managing Partner la Catalyst România, parte a rețelei 3TS Capital Partners România, unul dintre principalele fonduri de capital de risc axate pe tehnologie din regiune, cu o experiență extinsă în susținerea companiilor inovatoare.

 

„Această investiție ne permite să răspundem unei cereri tot mai mari din CEE, o regiune unde cererea pentru retail media depășește cu mult oferta, și să ne extindem în piețe noi, acolo unde vom identifica un potențial de creștere excepțional. Prioritățile noastre includ dezvoltarea continuă a platformei, integrarea unor funcționalități avansate de inteligență artificială și consolidarea poziției noastre ca lider regional”, spune Dan Marc, CEO și cofondator Footprints AI, menționând că, reafirmarea încrederii de către toți investitorii anteriori, prin suplimentarea investițiilor inițiale, subliniază valoarea soluțiilor Footprints AI, impactul pe care îl are asupra pieței și direcția strategică pe care o urmează.

 

Retail media: Motorul global al transformării publicității

 

Retail media le oferă brandurilor posibilitatea de a targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului de cumpărare, folosind date anonimizate și analize avansate și este, în acest moment, unul dintre cele mai dinamice segmente ale publicității digitale.

 

Piața globală de retail media este estimată să atingă 166 de miliarde de dolari în 2025, iar până în 2027, compania estimează că o parte semnificativă a bugetelor destinate până acum unor canale „tradiționale” precum radio, TV, OOH, dar și digital marketing, va fi redirecționată către acest canal.

 

În regiunea CEE, Footprints AI capitalizează pe o cerere puternică într-un context în care oferta este limitată și fragmentată. Platforma companiei vizează în regiunea CEE o populație de peste 120 de milioane de consumatori, oferind retailerilor și brandurilor soluții omnichannel integrate, care îmbină datele din online și offline.

 

„Scalabilitatea și integrarea soluțiilor omnichannel reprezintă viitorul în retail media. Investim în inteligență artificială și automatizare pentru a eficientiza procesele și pentru a oferi rezultate măsurabile clienților noștri, într-una dintre industriile cu cea mai accelerată evoluție. Fragmentarea platformelor și dificultățile de scalare sunt provocări majore pentru branduri și retaileri, iar Footprints AI adresează aceste probleme printr-o platformă integrată, care combină date din online și offline. Ne concentrăm pe a oferi clienților noștri un sistem simplu de utilizat, dar extrem de puternic, capabil să livreze campanii eficiente și să valorifice la maximum potențialul acestei piețe”, spune Paul Gheorghiu, Head of Partnerships și cofondator Footprints AI.

 

Un potențial de piață de 500 de milioane de euro anual până în 2030

 

Footprints AI estimează că piața de retail media din Europa Centrală și de Est (CEE) poate atinge o valoare anuală de 500 de milioane de euro în următorii șase ani, pe fondul investițiilor tot mai consistente în publicitatea bazată pe date. Acest potențial de creștere reflectă adoptarea accelerată a strategiilor de retail media de către branduri care recunosc importanța utilizării datelor în optimizarea campaniilor publicitare. Totodată, fragmentarea pieței și lipsa soluțiilor scalabile creează o oportunitate unică pentru companii precum Footprints AI, care oferă tehnologii integrate, capabile să adreseze atât nevoile retailerilor, cât și pe cele ale agențiilor. Regiunea CEE este în plin proces de transformare digitală, ceea ce favorizează creșterea acestui segment de publicitate inovatoare, cu perspective solide de extindere pe termen lung.