Share the post "Orange România anunță rezultatele financiare pentru al treilea trimestru din 2023"
Grupul Orange anunță astăzi rezultatele financiare pentru al treilea trimestru al anului 2023, disponibile la 30 septembrie.
În primele nouă luni din 2023 cifra de afaceri este de 1,144 de miliarde de euro, în scădere cu 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În al treilea trimestru, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată de 384 de milioane de euro[i].
La 30 septembrie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,7 milioane de clienți[ii], internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,2 milioane de clienți.
Rețeaua Orange: 38 de orașe cu cel mai rapid internet mobil 5G
Furnizarea celei mai bune experiențe de conectivitate rămâne în topul preocupărilor pentru Orange, care a continuat extinderea rețelelor 4G/4G+ și 5G/5G+. Pe parcursul T3 2023, acoperirea 4G a ajuns la 98,76% din populație, iar cea 4G+ la 82,23%. Rețeaua 5G/5G+, cu cele mai rapide viteze de transfer, de până la 1,5 Gbps, este acum prezentă și în Baia Mare, Brăila și Galați, numărul total al orașelor cu acoperire 5G ajungând la 38.
Orange Business: creștere a interesului pentru soluții de digitalizare în mediul public și privat
În Orange Business, veniturile din IT&C în ultimele 9 luni au crescut cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. În mod specific, trimestrul al treilea a avut o creștere de 45% comparativ cu T3 2022, susținută de servicii de securitate cibernetică care continuă să prezinte interes pentru companii, dar și de soluții pentru orașe inteligente și proiecte de digitalizare a administrației publice și a învățământului.
Servicii digitale: creștere de peste 70% a bazei de clienți YOXO
Datorită ofertei atractive lansate de YOXO, abonamentul de 9 lei, a flexibilității și a facilităților multiple, produsul 100% digital a înregistrat la final de T3 2023 o creștere de peste 70% a numărului de utilizatori față de perioada similară a anului trecut.
Canalele de chatbot, Djingo, și voicebot, Djia, au beneficiat de un interes crescut din partea clienților și în acest trimestru, Djia oferind asistență pentru 11% mai multe situații față de anul trecut, printre funcționalitățile accesate cel mai des fiind opțiunile de roaming, factură și ofertare.
Responsabilitate socială: pași importanți pentru #NetZeroCarbon și eforturile de incluziune digitală
În T3 2023, Orange a continuat să implementeze acțiuni ce vizează decarbonizarea, în linie cu angajamentul Grupului Orange de a atinge #NetZeroCarbon până în 2040. Astfel, Orange a redeschis magazinul din Piața Victoriei sub un nou concept construit în jurul programului “Re”. Cu sprijinul clienților, în programul “Re”, au fost colectate până acum ~395.000 de telefoane. În august, Orange a anunțat că a semnat primul contract de tip virtual Power Purchase Agreement (vPPA), prin care companiile parte a Grupului Orange România își vor acoperi, în următorii 6 ani, 30 GWh din necesarul anual de energie electrică cu energie verde.
Prin programe de incluziune digitală, Fundația Orange a ajuns în acest an la tot mai mulți beneficiari. De la lansarea Orange Digital Center, peste 800 de participanți din medii defavorizate au finalizat cursurile centrului. Totodată, în cadrul programului Digitaliada, în cele 9 luni ale acestui an s-a înregistrat o creștere de 20% a numărului profesorilor și elevilor implicați, comparativ cu perioada similară a anului 2022.
“Traversăm o perioadă plină de provocări, iar energia noastră se concentrează pe păstrarea încrederii clienților, a promisiunilor de brand și a calității serviciilor de conectivitate cu care ne-am obișnuit utilizatorii. În timp ce piața de consumer a devenit din ce în ce mai solicitantă, segmentul B2B a rămas un motor de creștere datorită soluțiilor de top oferite de Orange Business companiilor și administrațiilor publice. Continuăm să mizăm pe experiențe digitale complete precum YOXO, care rămâne în topul preferințelor nativilor digitali. În tot ceea ce facem este o prioritate pentru noi să reducem amprenta de carbon și să acționăm cu responsabilitate față de mediu, făcând pași concreți în acest sens prin lansarea unui magazin sub conceptul ”Re”, dar și prin creșterea gradului de utilizare a resurselor de energie verde”, a declarat Julien Ducarroz, CEO Orange România.